Ett regnigt Roskilde

Gorillan säger: "2004 var året som jag skulle få se Bowie för allra första gången; min bror, min dåvarande flickvän och två helt underbara festivalpolare var också på plats. Anlednignen till detta inlägg, är att jag träffade dem på en busshållplats i Skara; efter detta oväntade möte kom alla minnen ifrån ett regnigt Roskilde tillbaks. Det var en resa som innehöll bråk, hemlängtan och en massa smutskastning - min bror och min dåvarande flickvän pratade inte med varandra efter den här resan! Besvikelsen infann sig redan dagen innan, då vi fick reda på att Bowie ställt in (det var tredje gången på kort tid som vi missade honom). Hursomhelst åkte vi ändå ner med bil; farmors gamla Mazda - min bror körde, vilket jag alltid tvingar honom till. När vi väl var framme regnade det hela tiden, bråken avlöste varandra, och att Slipknot ersatte Bowie hjälpte föga. Räddningen blev emellertid The Stooges, vars spelning än idag räknas som en av mina favoriter. Himlen öppnade sig, vi blev genomblöta; men vad gjorde det när Iggy Pop var på ett strålande humör - ovädret blev ett med publikhavet, trissade upp stämningen och fick samtliga att förflyttas till en nedgången lokal i Detroit. Denna mardrömsfestival, gav mig således ett härligt minne; plus nöjet att lära känna två underbara festivalpolare".  

The Stooges MySpace

Kommentarer
Postat av: Bobby B

Stooges är aldrig fel!

2008-01-02 @ 17:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0